W związku z bardzo dużym zainteresowaniem tematyką zlecania i realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym w dniu 7 listopada powtórzymy spotkanie z panem Arturem Gluzińskim. Tym razem miejscem spotkania będzie Pałac Kultury i Nauki sala nr 2023 na XX piętrze. Kawiarenkę sportową rozpoczniemy o godzinie 15.45. Ilość miejsc ograniczona, zgłoszenia proszę wysyłać na adres menedzersportu3sektora@gmail.com, decyduje kolejność zgłoszeń.
Zarys tematyki:
Zasady realizacji zadań publicznych o czym każda organizacja powinna pamiętać
- Przygotowanie oferty realizacji zadania publicznego,
- Analiza ogłoszenia konkursowego,
- Przygotowanie części merytorycznej i budżetu zadania publicznego,
- Elementy umowy realizacji zadania,
- Zasady przekazywania dotacji: jednorazowy przelew i transze w ramach zadania – terminy,
- Realizacja zadania zgodnie z harmonogramem,
- Przesunięcia między pozycjami kosztorysu i aneksy do umowy,
- Obowiązki informacyjne organizacji korzystającej z dotacji,
- Ponoszenie wydatków zgodnie z okresem realizacji zadania – ważne zmiany,
- Rozliczenie środków: dokumentowanie wkładu własnego osobowego – przykłady dokumentów,
- Niewykorzystanie dotacji i wkładu własnego – zapisy umowy a rozliczenie środków,
- Prowadzenie dokumentacji księgowo-finansowej – dokumentowanie poniesionych wydatków, rozliczenie odsetek, zasady opisu faktur,
- W jakich przypadkach należy rozwiązać umowę – konsekwencje dla organizacji realizującej zadanie,
- Sprawozdanie z realizacji zadania publicznego – rozliczenie środków,