Długo czekaliśmy i w końcu opublikowano ogłoszenie konkursowe FIO: http://www.pozytek.gov.pl/Ogloszenie,3512.html Zachęcamy kluby sportowe do aplikowania o środki.
To podejście do sportu jak do produktu czy usługi, którą należy sprzedać. W związku z tym staramy się do sportu zastosować narzędzia znane nam z tradycyjnego marketingu. Poprzez nasz portal staramy się służyć sportowym ngosom oferując doradztwo w zakresie sporządzania ofert sponsoringowych
.To podejście zaczerpnięte z działalności charytatywnej, bazującej na przekonaniu, iż nasza działalność jest niezwykle pożyteczna społecznie i związku z tym powinna być wspierana przez różnego typu mecenatów. Warto podglądać i starać się przenosić na grunt organizacji sportowych metody fundraiserów działających np. na rzecz kultury czy różnego typu działań społecznych.
Zgodnie z ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873) organizacje pozarządowe (w tym te zajmujące się wspieraniem i upowszechnianiem kultury fizycznej) mogą od dnia 1 stycznia 2004 r. uzyskiwać status organizacji pożytku publicznego (OPP). Status ten poza szeregiem dodatkowych obowiązków uprawnia te podmioty do pozyskiwania 1% od podatku dochodowego. Więcej na temat OPP można przeczytać na stronie. Jednak dla wielu sportowych ngosów ubieganie się o status OPP i później spełnianie wymogów z nim związanych jest zbyt czasochłonne. Dlatego sportowe organizacje często sięgają po pośredników. Pośrednikami są ngosy, które będąc OPP przekazują uzyskany 1% na rzecz sportowych organizacji pozarządowych, z którymi wcześniej zawarły stosowne porozumienie. Takim pośrednikiem jest np. Fundacja Partnerstwo http://www.sponsorsportu.pl/. Uczulamy jednak na fakt, iż niektórzy z pośredników oczekują, iż część uzyskanego procenta zostanie do ich dyspozycji.